Ljiljana Kondić, Adinda Dulčić Crtež i slika u dijagnostici i terapiji nakladnik: Alinea Zagreb; suizdavač: Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG ISBN: 953-180-163-8 (2009.) - format: 20 x 20 cm - opseg: 48 str. u boji - uvez: meki cijena: 8,99 € (pouzećem / virmanom); 5,99 € (akcijska ponuda) Besplatna dostava za narudžbe iznad 13,50 € (za Republiku Hrvatsku) - stanje: DOSTUPNO |
Među brojnim tehnikama razvijenima za dijagnosticiranje i terapiju osoba s psihičkim poremećajima značajno mjesto zauzimaju crtež i slika. Crtež i korištenje boja otkrivaju unutarnji svijet crtača i njegov odnos s vanjskim svijetom, a u psihoterapijskom tretmanu ukazuju i na vrstu i obilježja terapijskog odnosa na učinak terapije. Osim dijagnostičke vrijednosti, crtež i slika imaju sve važniju ulogu u terapiji prevencije poteškoća i poremećaja. Brojni psihoterapijski smjerovi primjenjuju kreativne tehnike kao jedno od značajnih sredstava podrške pacijenata. Neki od njih su kreativnost postavili u središte terapije, smatrajući kako je kreativnost najbolje sredstvo za oslobađanje ljudi od stresnih i bolnih sadržaja. |
Iz knjige: Cjelokupno ponašanje čine: djelovanje, mišljenje, osjećaji i fiziologija. Za uspješnu psihoterapiju vrlo je važna i uloga roditelja. Naime, ako roditelji djece s poremećajima ne znaju i ne osvijeste svoj udio u nastanku poremećaja djeteta, dijete će samo trenutačno riješiti problem, jer će ga njegovo okruženje opet inducirati. Naime, tijekom rada s djecom - terapeut je stekao uvid u jedan možda općedruštveni problem: roditelji uglavnom dosta znaju o tjelesnom razvoju svoje djece, ali o fazama psihičkog razvoja djeteta, pogotovo u ranom djetinjstvu - ne znaju dovoljno. Ako teorijski i znaju, jednostavno nisu uvježbani za postupanje u pojedinim za dijete osjetljivim situacijama. |