![]() Možeš i drukčije Priručnik za poticanje kreativnog mišljenja nakladnik: Alinea d.o.o. Zagreb recenzenti: dr. sc. Dubravka Miljković; prof. dr. sc. Dubravka Maleš ilustracije: Danko Jakšić, prof.; Jan Lay suizdavač: Centar za poticanje darovitosti Bistrić godina: 2004 - ISBN: 953-180-118-5 - format: 21 x 30 cm - opseg: 180 stranica - uvez: meki cijena (sajamski primjerak): 21,99 € (pouzećem / virmanom); 19,99 € (unaprijed po ponudi) Besplatna dostava (za Republiku Hrvatsku) - stanje za narudžbu: trenutno nedostupno |
Danas se smatra da su sva djeca kreativna jer imaju potencijal koji samo moramo probuditi i poticati. Nadasve je važno da im stvaramo primjereno okruženje (obitelj, vrtić i škola). Stoga je i ovaj priručnik zamišljen kao inspiracija odgajatelju, učitelju i roditelju u smišljanju kreativnih aktivnosti za djecu ali i kao izravni radni materijal za poticanje misanih procesa i stvaralaštva djece predškolske i osnovnoškolske dobi. Vježbe su kratke i jednostavne a omogućuju djetetu da upotrijebi sve sastavnice kreativnosti, pri čemu se kroz 15 grupa vježbi - zadataka potiču važniji spoznajni i emocionalni procesi prisutni u stvaralaštvu. |
Iz recenzija: Poticanje kreativnog i kritičkog mišljenja, ohrabrivanje djece da misle stvaralački i usude se biti drukčiji, jedan je od najvažnijih, no često potpuno zanemaren, zadatak procesa odgoja i obrazovanja. Istina je da jedan priručnik u tom smislu neće popuniti sve rupe u glavama onih koji već znaju sve odgovore, ali će svakako pomoći onima koji još ni sami nisu odustali od postavljanja pitanja i spremni su ih poticati u djece. (dr. sc. Dubravka Miljković) Danas kad se mnogo govori o potrebi reformiranja obrazovanja odgajatelja i učitelja, ovaj priručnik može biti putokaz u kojem smjeru bi trebali djelovati odgajatelji i učitelji u radu s djecom i to uzimati u obzir pri izradi programa njihova obrazovanja odnosno stručne izobrazbe. Svojim pitanjima odrasli mora više poticati, a manje vrednovati dijete u traženju rješenja, manje tražiti ponavljanje standardnih odgovora, a više dati slobodu dječjoj kreativnosti. Ne samo da se vježbama ovog tipa potiče kreativno mišljenje već se svakom djetetu u grupi odnosno razredu omogućuje da djeluje na sebi svojstven način, oslobođen procjenjivanja uspješnosti od strane odraslih. Prepuštajući se mašti, fantazijama i "skrivenim" željama i snovima, djeca stvaraju svijet "po svojoj mjeri", a odrasli kroz njihove crteže i izjave mogu ponekad dobiti smjernice za utvrđivanje dječjih problema. Po tome ove vježbe imaju i preventivni karakter. (prof. dr. sc. Dubravka Maleš) |