![]() Poslovice za predškolce - Dragocjena zrnca mudrosti nakladnik: Alinea d.o.o. Zagreb 2012 - ISBN: 978-953-180-178-2 - format: 16 x 23 cm - opseg: 60 stranica - uvez: klamano cijena: 5,99 € (pouzećem / virmanom); 3,99 € (akcijska ponuda) Besplatna dostava za narudžbe iznad 13,50 € (za Republiku Hrvatsku) - stanje: DOSTUPNO |
Među sadržajima koji se nude predškolskoj djeci, poslovice možda najviše povezuju neke gotovo zaboravljene tradicijske vrijednosti iz doba naših baka i mlade naraštaje koji tek trebaju osvijestiti njihovu vrijednost. To je bio i osnovni motiv autoricama: da osobama koje rade s predškolskom djecom i njima se bave i na ovaj način olakšaju prihvaćanje nekih općih vrijednosti bez kojih je sretan i sadržajan život nezamisliv. Poslovice su razvrstane u područja aktivnosti prema dobi djece: Higijenske navike, prehrana i zdravlje; Urednost, red, kulturno ophođenje, odnosi i ponašanje u grupi; Igra - dječji rad i aktivnosti; Učenje - znanje - stjecanje i razvijanje vještina. Protkane su pjesmicama, basnama, skraćenim pričama, a jedno je poglavlje posebno posvećeno obradi poslovice prema literarnom predlošku. |
Poslovice su vrijedan didaktički materijal za razvijanje kreativnog mišljenja predškolske djece, jer aktiviraju misaone procese, uspoređivanje, analogiju, zaključivanje. Pritom je iznimno važno kako će ih odgajatelji približiti djeci i u kojoj prigodi. Treba poći od postavke da se poslovice vežu uz neki događaj, pojavu, neku osobu i njezino djelovanje, da se navode u nekom kontekstu. Zatim treba voditi računa da poslovice i poslovične poredabe budu primjerene dobi djeteta. Potom je iznimno važan odabir prikladnih didaktičkih sadržaja koje će odgajatelj primijeniti u skladu s ciljem koji se određenom aktivnošću želi postići. Postoji opći, "veliki", krajnji cilj: spoznajni, emocionalni, socijalni i moralni razvoj djeteta koji se, međutim, ostvaruje postupno, svakodnevno, kroz bezbroj aktivnosti, socijalizacijom djece kroz vršnjačku skupinu, a odgajatelji trebaju svojim umijećem i metodičkim sposobnostima pobuditi i poticati interes djeteta da ravnopravno i s voljom u svemu sudjeluje. |